Творчий простір Пати Олени Іванівни, вчителя-методиста з інформатики Шосткинської гімназії Сумської області, сертифікований "Учитель-експерт MICROSOFT 2015-2022 рр.", тренер Microsoft 2015/2022.

Семінари

У Покровську на Донеччині освітяни ділились досвідом використання хмарних сервісів
19-21 квітня 2017 року







Всеукраїнський проект «Хмарні сервіси в освіті» охоплює все більше загальноосвітніх навчальних закладів України. Цьому сприяють науково-практичні конференції, які організовує в регіонах Інститут модернізації змісту освіти спільно з Інститутом інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України. Черговий захід, присвячений використанню хмарних сервісів для прийняття управлінських рішень та організації навчального процесу в ЗНЗ, відбувся у місті Покровськ Донецької області. Для участі в ньому до міського навчально-виховного комплексу № 1 прибули освітяни регіону, а також гості з Оболонського району міста Києва. Фахівці відділу цифрової освіти та ІКТ ІМЗО спілкувались із учасниками конференції дистанційно.
Любов Воротинцева, директор навчального закладу, який був господарем конференції, зазначила: «Співпраця з навчальними закладами України дає поштовх до розвитку освіти регіону, формуванню нових поглядів як на систему управління, так і на організацію навчально-виховного процесу. Ми сміливо запроваджуємо інноваційні проекти й переконались у їх ефективності. Хмарні сервіси, зокрема, допомагають організувати співробітництво учнів та вчителів у процесі підготовки та виконання домашніх завдань у хмарно-орієнтованому середовищі».
Обов‘язковою і, власне, найціннішою складовою таких заходів є обмін досвідом між його учасниками.
Так, Інна Гонтар, директор Навчально-виховного комплексу №240 «Соціум» Оболонського району міста Києва, провела для колег декілька презентацій. Вона розповіла, як в очолюваному нею закладі діє технологія організації мультимедійного навчання,  проведення предметних конкурсів та турнірів он-лайн, система заходів щодо патріотичного виховання молоді.
Світлана Литвинова, завідувач відділу технологій відкритого навчального середовища Інституту інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України, науковий керівник Всеукраїнського проекту «Хмарні сервіси в освіті», акцентувала увагу на стратегії розвитку ІКТ в освіті та на тактичних підходах щодо формування відкритого освітнього простору вчителями України.
Василій Рилєєв, директор видавництва «Розумники», презентував новітні лабораторії для організації проектної діяльності учнів із предметів природничого циклу та використання їх під час навчання учнів початкової школи на уроках природознавства.
Хвилюючим моментом під час проведення конференції була урочиста передача освітянами Покровська «Рушника миру». Ця рукотворна краса створюється вчителями та учнями також у рамках Всеукраїнського проекту «Хмарні сервіси в освіті». Тепер свою частину мотивів виконають на рушнику освітяни Хмельницького НВК № 10, щоб згодом передати естафету іншому регіону України.

Міні-EdCamp у Вінниці

20 березня 2017 року вчитель інформатики Пата Олена взяла участь у Міні-EdCamp, учительській (не)конференції, яка пройшла у Вінницькій ЗОШ І-ІІІ ступенів №35 та зібрала 122 освітян - "агентів змін" нової української школи, із 16 областей України. Тематика заходу: Інформаційні технології та STEM-освіта.
    Девізом EdCamp є вислів «Ми будуємо спільноту відповідального вчительства!» — Уперше EdCamp був проведений у 2010 році натхненними освітянами із США. На сьогодні понад 25 000 учителів з усіх куточків земної кулі об’єднуються для обміну досвідом, — продовжив Сергій. — Формат EdCamp є шостим у світовому рейтингу найбільш інноваційних освітніх організацій 2015 року.
    Педагоги мали можливість послухати про робототехніку, новий тренд «мейкерство», візуальне Web-середовище програмування App Lab,  гейміфікацію у школі, створення інфографіки, STEAM-технологію на уроках (STEAM — Science, Technology, Engineering, Arts, Mathematics, від слів природничі науки, технологія, інжиніринг, мистецтво, математика англійською мовою), інформаційно-освітнє середовище закладу освіти, критерії надійності сайтів та ще багато-багато іншого.
     На  EdCamp діє новий дискусійний формат. Це закон «про дві ноги»: учасники самостійно визначають програму й хід заходу. Учителі пропонували свої теми, якими хочуть поділитися з колегами. Педагоги обирали ті теми, які їх зацікавили, і «розбігалися» по локаціях. Фактично, програма формується в день проведення. EdCamp — це унікальна платформа професійного зростання вчителів. Основні принципи (не)конференції:  безкоштовність, незалежність, вільна ініціатива та співпраця «Give-Get» («Дай, якщо можеш — Візьми, якщо хочеш»). 
    Тут зібралися небайдужі учителі, які переживають за долю країни, тому що усвідомлюють, що саме від них залежить, яке майбутнє буде мати наша держава.
Світлина від Надії Жуган.
На запитання при фінальному опитуванні: «Якої підтримки потребуєте для реалізації реформ?», освітяни-учасники міні-EdCamp-Вінниця відповіли: фінансування, компетентності педагогів, зміни ставлення до учителя, підвищення статусу вчителя в суспільстві, не відволікати вчителів на інші види діяльності, основна увага має приділятись учневі, мотивація учня, увага батьків і дітей, підтримка з боку місцевої влади і батьків. Була й відповідь: «щоб дирекція хоча б не заважала».
Не забувайте про політику EdCamp: те, що ви взяли тут, розповсюдьте вдома, хай сходить це зерно. Як будуть бур’янчики – нічого страшного, - сказали на останок координатори (не) конференції Микола Заболотний і Сергій Пойда.
Більше читайте тут: http://vinnitsaok.com.ua/2017/03/21/224416 

Обласний семінар-практикум «Упровадження хмарних сервісів у

 навчально-виховний процес загальноосвітніх навчальних закладів»


17-19 січня 2017 року у м.Суми відбувся регіональний тренінг для вчителів інформатики і заступників директорів з використання хмарних сервісів Office 365 та новітніх технологій організації навчально-виховного процесу.
Програма тренінгу включала:
Теоретична частина:
Виступ «Education in cloud: стан, проблеми, перспективи», Литвинова Світлана Григоріївна, доктор педагогічних наук, завідувач відділу технологій відкритого навчального середовища Інституту інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України
Виступ «Нормативно-правове забезпечення навчально-виховного процесу ЗНЗ у питаннях використання ІКТ», Косик Вікторія Миколаївна, завідувач відділу цифрової грамотності НДУ «Інститут модернізації змісту освіти»,
Виступ «Тенденції розвитку апаратного забезпечення сучасного навчального закладу», Кохан Олександр Віталійович, директор компанії «Розумники»,
Виступ «Технологія навчання учнів початкової школи Smart Kids», 
Литвинова Світлана Григоріївна, доктор педагогічних наук, завідувач відділу технологій відкритого навчального середовища Інституту інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України.

Тренінгові заняття за двома напрямками
Адміністративна складова  – заступники директорів з навчально-виховної роботи  (Литвинова С.Г., Холодьон Ю.І.);
Предметна складова  – учителі інформатики (Пата О.І., Слуцька І.А. Максимова О.М).


Учасники познайомились з блогом Світлани Григорівни «Хмаро орієнтовані технології в сучасній освіті», отримали аккаунти та увійшли в хмару навчального закладу. 
Пройшли вхідні анкетування. Познайомились зі створенням групи, додаванням учасників до групи, надсиланням повідомлень учасникам групи, роботу з календарем. Познайомились з можливістю створювати та розміщувати документи для групи.


Учасники спільно працювали з Word-online текстовим документом, інтерактивною презентацією Sway.  Створювали спільний блокнот для класу  OneNote Classroom. Познайомилися та створили невеличкі форми опитування про використання Office365. Використовуючи різні типи питань, додаючи зображення.
Закінчився тренінг вихідним тестуванням, стікером з враженнями на спільній дошці та розмовами-обговореннями...

Запрошую всіх в групу на ФБ Cloud services in education. Де розміщені світлини з семінару та багато корисної інформації.

Про тренінг пишуть на сайті ІМЗО  Реалізація «Дорожньої карти» Всеукраїнського проекту «Хмарні сервіси в освіті» та на сайті СОІППО ОБЛАСНИЙ СЕМІНАР-ПРАКТИКУМ «УПРОВАДЖЕННЯ ХМАРНИХ СЕРВІСІВ У НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНИЙ ПРОЦЕС ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ».

ІІ Всеукраїнський Фестиваль педагогічних ідей з використанням ІКТ

(16 грудня 2016 року)

Наскрізне застосування інформаційно-комунікаційних технологій в освітньому процесі та управлінні закладами освіти і системою освіти має стати інструментом забезпечення успіху «Нової української школи». Саме цьому був присвячений ІІ Всеукраїнський Фестиваль педагогічних ідей з використання ІКТ, який проходив в рамках Всеукраїнського проекту "Хмарні сервіси в освіті"#CloudServices 16 грудня  2016 року в компанії Майкрософт.    https://www.facebook.com/MicrosoftUkraine/?fref=ts   На захід з’їхалося 130 учасників. Це вчителі-хмарники, вчителі-новатори - вчителі нового покоління, ті, хто формують знання та навички потрібні у сучасному світі.
«Сьогодні ми навчаємо дітей, які будуть обирати спеціальності, які ще не існують, використовувати технології, що сьогодні ще не відомі, будуть вирішувати такі проблеми, про які ми сьогодні навіть не здогадуємось». (Артур Качарян) https://www.facebook.com/ArturKocharyanUA… Особлива вдячність керівнику проекту "Хмарні сервіси в освіті" #ЛитвиноваСвітлана за чудову організацію заходу!

Публікації Пата Олена Іванівна: Стаття "Використання хмарних сервісів у проектній діяльності учнів" (с. 302), збірник "Досвід учителів України з використання хмарних сервісів у системі загальної середньої освіти", виданий за підтримки Інституту інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України.    

 Більше за посиланням 


Літня школа "Хмарні сервіси в освіті" 

(керівник проекту Литвинова Світлана Григоріївна)

м.Одеса 2016 рік

https://www.youtube.com/watch?v=ktBk6jTPoDA&feature=youtu.be


Шосткинська гімназія з серпня 2015 року  стала дослідно-експериментальними майданчиками «Хмарних сервісів в освіті» Інституту інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України.
Протягом 12 - 20 червня 2016 року на базі Одеської гімназії відбулась Друга літня школа Всеукраїнського проекту «Хмарні сервіси в освіті», за участі 120 учасників з усіх куточків України. Метою даної школи є підвищення рівня ІКТ-компетентності вчителів з використання новітніх сервісів для активізації навчальної діяльності учнів, підвищення рівня організації навчально-виховного процесу, узагальнення досвіду використання новітніх технічних технологій навчання, вивчення передового педагогічного досвіду хмарно орієнтованих навчальних середовищ у навчально-виховному процесі в урочний та позаурочний час. 
Шосткинську гімназію представляли  - Олена Пата та Світлана Ковтун. Всі вчителі увійшли до складу ІІ групи. Де навчання здійснювалося за програмою «Розвиток хмаро орієнтованого середовища загальноосвітнього навчального закладу». У програмі навчання були наступні модулі: OneNoteClassroom, Створення сайтів в SharePoint, OfficeMix, Moodle Online та ін. Для всіх учасників літньої школи було проведено тренінг з використання QR-кодів. У другій половині дня для учасників Другої літньої школи було організовано майданчики майстер-класів.
Учителі Шостки напружено навчались, працювали, вдосконалювали свої вміння та навички й стали найактивнішими учасниками Літньої школи, підсумком перебування в якій була презентація роботи.


Хмарна спільнота започаткувала Всеукрїнський проект "Рушник єднання", засновниками проекту стала Конотопська школа №11. Під час Другої літньої щколи в Одесі відбулась четверта передача рушника для вишивання в м.Шостка в рамках Всеукрїнського проекту "Рушник єднання".
Учасниця проекту Чудік Руслана (Конотопська школа №9) вишила рушник візерунком притаманним Конотопщині. На черговому семінарі хмарників рушник було презентовано та передано учням Київської гімназії «Оболонь». Учасники проекту, мали надію щоб акцію підтримала вся Україна, зокрема учні сьомих класів, шкіл які є експериментальними майданчиками хмарних сервісів в освіті. Наш план – з’єднати всі школи, міста, області, душі людей одним рушником, що черговий раз покаже єдність України. Перейнявши естафету, учні-кияни відшукали історичні відомості про вишивку свого регіону, вишили її та описали хід проектної роботи у спільному електронному документі. І ось рушник повернувся в ЗОШ № 11 під час Всеукраїнського семінару святкування дня Вишиванки. Вчителі-хмарники пітримали акцію «Вишиваємо рушник разом». Всі школи учасники Всеукраїнського проекту «Хмарні сервіси в освіті» мають за честь прийняти рушник у себе в школі. Це вже четвертий учасник і четверта вишита доріжка! Вишивка відповідає конкретному регіону. 
Дуже мало часу залишалось на відпочинок, але вчителі встигли поплавати в морі, позасмагати, відвідати Одеський театр, Аркадію, Ланжерон та насолодитись гостинністю організаторів
‪#‎SummerCloudSchool2016. Закінчилася Друга літня школа "Хмарні сервіси в освіті". . Особисто вдячна керівнику проекту Світлані Литвиновій за можливість долучитися, стати активним учасником чудового пізнавального заходу. Упевнена, що мета: підвищити ІКТ-компетентність вчителів, навички використання сучасних сервісів для активізації навчальної діяльності учнів, узагальнити досвід використання новітніх технологій навчання - досягнута!
Маю надію, що з новими силами, наснагою, після гарного відпочинку вчителі почнуть впроваджувати Офіс 365 та розвивати дослідно-експериментальні майданчики «Хмарні сервіси в освіті» у своїх школах. Сподіваємось, що використання хмарно-орієнтованого навчального середовища загальноосвітнього навчального закладу позитивно вплине на організацію навчання, створить умови для розвитку нових методів та технологій навчання учнів, підвищить мотивацію учнів до навчання, забезпечить розвиток ІКТ-компетентності вчителів, що, у свою чергу, призведе до позитивних якісних змін в організації діяльності учасників навчально-виховного процесу.

ХМАРНІ СЕРВІСИ В ОСВІТІ (Всеукраїнський семінар)

 м.Заліщики (жовтень , 2015 рік)


ХМАРНІ СЕРВІСИ В ОСВІТІ (Всеукраїнський семінар) м.Київ (Квітень, 2016 рік)



V Всеукраїнський форум Microsoft "Вчитель - новатор" 03.04.14

   Участь на Всеукраїнському форумі надихає та підштовхує до саморозвитку, підвищує самооцінку. Я, як вчитель потрапила в коло однодумців. Практична робота в групах  продемонструвала кожному, як дуже легко можна привернути увагу, зацікавити дитину.
    Всім раджу опинитися в цьому середовищі хоч один раз в своєму житті. Для мене це була вже третя зустріч в компанїї Microsoft м.Київ. 

Немає коментарів:

Дописати коментар